6+1 asiaa, jota et tiennyt minusta?

Moikka moi!

Kauneusblogeissa on pyörinyt tälläinen aihe;
"6+1 asiaa, jota et tiennyt minusta?"

Luin muutaman bloggaajan kirjoituksia aiheesta ja ne tuottivat sen verran ihmettelyä ja hilpeyttä allekirjoittaneessa, että päätin tarttua toimeen.
Koska välillä on hyvä raottaa lukijoille (ja itselleen) kaappia, joka suurella todennäköisyydellä on täynnä luurankoja, niin tässä niitä luurankoja nyt sitten tulee! :)



6+1

1. Omistan mankelin. Siitä on tullut muuten hvyin varteenotettava perheenjäsen. Niitä ei varmaan nykyään ihan hirveesti kaupasta kotiin kanneta, koska Gigantin myyjä oli hieman ihmeissään kun pyysin mankelia.
Noh, arvaatte mitä sitten tapahtui. Tyhjensin liinavatekaapin ja aloin mankeloimaan. Koko kaapin sisältö mahtui puoleenväliin kaappia ja siitä alkoi pakkomielteinen mankelointi :)
En voi, pysty, osaa, halua, miten tämän sitten tahtoo ilmaista, laittaa MITÄÄN liinavaatetta kaappiin ilman mankelointia. Jätän siis liinavaatteet aina odottamaan mankelointia. Yhtenä iltana laitoin kaappiin mankeloimattoman pyyhkeen.  
Kävin sen sieltä sitten noutamaan pois ennen nukkumaan menoa. Aamulla mankeloin sen.
Siskoni jaksaa nauraa tästä mulle. Hänen mielestään meidän pyyhkeet on kivikovia ja karheita.
MUTTA NE MENEE IHAN TÖRKEEN PIENEEN TILAAN! :)




2. Mua ei häiritse jos sängyssä on murusia. Tää on todella outoa. Mutta ne ei haittaa mua. En osaa sanoa tähän muuta. Outoa. Ja kivan karheaa.
Jossain psykologissa testeissä tämä olisi varmaan joku sairaalloinen piirre ihmisessä :)



3. Pakkomielteinen sähkölaitteiden tarkistaminen. Tarkistan siis sähkölaitteet kotoa lähtiessäni useaan otteeseen. Kerran mun poika ihmetteli, miksi vaan seison ja tuijotan hellannuppeja. Kävin vain uudestaan ja uudestaan läpi, ettei mikään vaan ole jäänyt päälle.
Olen myös palannut työmatkalta kotiin katsomaan, ettei kahvinkeitin vaan jäänyt päälle. Tämä tapa on inhottava, ei sillä että tarkka ei saisi olla, vaan se painostava tunne, kun pelkäät että suoristusrauta jäi kotiin päälle. En koskaan jätä pyykinpesukonetta, tiskikonetta saati kuivausrumpua päälle kun poistun kotoa. Tiedän että osa tekee näin, mutta mun päivä olis pelkästään ahdistusta ja pelkäämistä jos näin tekisin.



4. Olen sotilasarvoltani reservin alikersantti. Käynyt siis armeijan vuonna 2004-2005. Voitin rykmentin maastojuoksukisoissa pronssia ja koulutin aliupseerikoulun oppilaita Tykkilinjalla.



5. Olen hypännyt laskuvarjolla ja todella, todella paljon tykännyt siitä! Se tunne oli vapauttava. 
Se tunne, kun astut pois lentokoneesta ja tulet vapaatapudotusta alas. Se kun avaat varjon ja leijut kaupungin yllä. Se tunne, kun saavut taas maanpinnalle. Vapauttavaa ja rentouttavaa samalla sairaalloisen jännittävää.




6. Ainoa paikka, jossa saan aina positiivista palautetta on hammashoitola. Mieheni aina sanoo, että olen esimerkki hampaidenhoidosta. On lankaa, suuvesiä, erilaisia hammastahnoja, hammastikkuja yms. Ja sitten puunataan! SILTI, hitto silti, mua salaisesti ärsyttää eräs asia. 
Mun miehellä on niin valkoiset hampaat, että en välillä voi hyväksyä sitä. Hän ei juo kahvia, onkohan se syynä? :) Välillä vaan tuijotan hänen hampaitaan kun jutellaan ja mietin, että on tää väärin, kun mä hoidan enemmän hampaita kuin hän ja sillä on silti valkoisemmat hampaat!???
Suuria murheita avioliitossani? :)
Paremmat geenit hampaissa?
Vai ylipäätään paremmat geenit? :)




+1

En tykkää shoppailusta. En suurista kauppakeskuksista, enkä ylipäätään jaksa kierellä kauppoja. Mulla on aina kauppalappu mukana ja juoksen liikkeet lappu kourassa ostaen vaan kaikki pakolliset. Joskus tykkäsin luuhata vaatekaupoilla, mutta en enää. Nykyään on ahdistavaa kun tietää, että on pakko lähteä ostamaan farkut tai paita tai takki. Mietin jo mielessäni minkälaista takkia etsin, haen lähimmän myyjän ja pyydän apua. En muista koska olisin viimeksi käynyt esimerkiksi alennusmyynneissä! Ps. Kaikista pahin kauppa on Ikea. 
Jos kun sinne kauppaan täytyy aina välillä lähteä, niin mieheni huikkaa yleensä, että "osta nyt mulle samalla vaikka joku t-paita ja kauluspaita." :)

Huh. Ei mitään radikaaleja paljastuksia tainnut tulla :)
Vai tuliko?

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Eija 









Kommentit

  1. Mankeli on ihan ehdoton, onneksi meillä on sellainen taloyhtiön alakerrassa, mutta pyyhkeitä en mankeloi. Mä heitän ne kuivuriin ja tahdon, että ne mahdollisimman kuohkeita ja pehmeitä. :D Huonopuoli on tosiaan on se, että ne vie kaapissa sitten jäätävästi tilaa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit