maanantai 19. syyskuuta 2016

Hyvästä asiakaspalvelusta

Heippa!

Pakko ottaa asiakseni kirjoittaa hyvästä asiakaspalvelusta. 

Kaikille on tietty tapahtunut hyviä, todella hyviä, huonoja ja todella huonoja kokemuksia asiakaspalvelusta.
Koska olen itse tehnyt aina asiakaspalvelutyötä, tietäen sen raskaat puolet, niin on ihanaa antaa positiivista palautetta näin julkisesti!



Alunperin mun piti esitellä teille ostoksiani Kicks:in myymälästä ja kyllä ne esittelenkin, mutta jostain kumman syystä ne tuotteet jäivät odottamattomasti kakkoseksi kun aloin kirjoittamaan tätä postausta. 

Kerron siis ostosreissuni kokonaisuudessaan.

Viime viikolla päätin, että suuntaan ostamaan Raision Myllyn Kicks:stä mm. Smashbox:in Insta-Matte -tuotteen. Siis sen, mikä lupaa tehdä mistä tahansa huulimeikistä mattaisen. Sivuutin kyseistä tuotetta yhdessä postauksessani aikaisemmin. Kun aikaa oli kerrankin ruhtinaallisesti ja liikeessä ei siihen kellonaikaan juurikaan muita ollut, niin päätin sitten tutkia rauhassa koko liikkeen uutuudet. 

Olin tovin kierrellyt myymälää, kun myyjä saapui paikalle tiedustellen tarvitsenko apua. 
Ilmoitin, että olen katselemassa ja ihastelemassa tuotteita, mutta pyydän apua myöhemmin, jos tarvitsen.
Myyjä kiitti kohteliaasti, ilmoitti että on heti käytettävissä jos tarvitsen jotain ja siirtyi muutaman hyllyn päähän. Tykkään tästä tyylistä. Siitä, että saan hetken silmäillä rauhassa liikettä ja sitten vasta tullaan tarjoamaan apua. Jos olen jotain tiettyä tuotetta hakemassa etsin aina ensitöikseni myyjän ja pyydän apua. Säästää aikaa ja hermoja :)

Yhtäkkiä muistin, että olin aikeissa ostaa myös uuden huultenrajauskynän. Kaipasin pigmenttisempää ja hieman tummempaa sävyä kuin mitä tällä hetkellä kaapistani löytyi. Koska kyseisessä kaupassa oli jo entuudestani ostamani rajauskynät, niin päätin swatsata niitä kämmenelle ja etsiä vertaillen jotain parempaa tilalle. Olin varmasti hyvin mietteliään näköinen, sillä myyjä tuli luokseni ja tarjosi uudestaan apua.

Otinkin avun mielelläni vastaan ja yhdessä myyjän kanssa etsimme monet rajauskynät läpi, lopulta löytäen tämän Make Up Storen mattasävyn "Nude Beauty". (Hinta n. 17€)



Kun tästä oltiin päästy yli ja minua miellyttävä vaihtoehto löydetty palasimme myyjän kanssa Smashbox:in ständille. Ja arvatkaa mistä mä todella tykkään? 
Kun myyjä pystyy vertailemaan tuotteita keskenään! Myyjä kertoi eräästä tuotteesta sen olen kuivempi koostumus kun tuon tai tuon sarjan tai tämä on pigmenttisempi kuin tuon sarjan vastaava tuote.
Myyjä vielä muistutti kaikista kanta-asiakaseduista ja onneksi muistutti, koska hankitalistalla oli meikkivoidesieni, josta sain siis kantiksena -20%.




Noniin. Jatkoin kaupassa kiertelyä ja pian meninkin itse pyytämään apua, koska halusin "täydellisen" ruskeansävyisen kynsilakan. Mulla oli vain tietynlainen mielikuva siitä kynsilakasta päässäni, joten myyjän kanssa yhdessä mietittiin ja kierreltiin kauppaa ristiin rastiin. Lopulta päädyin ostamaan tämän Kicks:in oman sarjan kynsilakan sävyssä "Nostalgia", joka muuten osoittautui kynnellä ihanaksi!
(Hinta n. 3,90€)



Keskustelimme ihonhoidosta, meikinpuhdistuksesta ja pyysinkin mukaani pienen näytteen erästä meikinpoistoainetta, jota olen jo pitkään harkinnut ostavani, mutta en ollut koskaan aikaisemmin kyseistä tuotetta kokeillut. Olin jo kassalla ostokset valmiina, kun myyjä vielä esitteli Kicks:in oman sarjan kasvonaamiot. Juu juu, mukaan lähti vielä Anti-Stress -naamio :) 

Syy miksi nyt halusin tästä aiheesta kirjoittaa;

Olen erittäin iloinen ammattimaisesta ja hyvästä, hyväntuulisesta asiakaspalvelusta!
Se, että viivyin kaupassa vielä suhteellisen kauan ja myyjä jaksoi vastailla kaikkiin aika vaikeisiinkin kysymyksiini hyväntuulisena. Se toi itselleni hyvän mielen.
Moni voi ajatella tämän kirjoituksen myötä, että sehän ON sen myyjän tehtävä; olla ystävällinen, asiantunteva ja hyväntuulinen. Mutta hitto ei se aina mee niin. Asiakaspalvelu ON todella vaikeaa ammatti, mutta parhaimmillaa myös todella palkitseva! Hymyilevä asiakas ja onnistunut kauppa; se on just sitä mihin aina pyritään, mutta niin usein kaadutaan ennen maalia. Ja nyt kun oli niin poikkeuksellisen hyvä myyjä, niin halusin siitä julkisesti kirjottaa :)

Lämmin kiitos Kicks Mylly Raisio!

Eija

3 kommenttia:

  1. Jos mietin omia asiakaspalvelukokemuksia, niin pakko sanoa, että suurin osa niistä loistavista kokemuksista on tapahtunut juurikin kosmetiikkaa ostaessa. Ehkä kosmetiikkamyyjät voisivat mennä antamaan myyntivinkkejään muuallekin. :)

    VastaaPoista
  2. Totta! Itsellänikin moni hyvä kokemus asiakaspalvelusta on kosmetiikan parissa :)

    VastaaPoista
  3. Totta! Itsellänikin moni hyvä kokemus asiakaspalvelusta on kosmetiikan parissa :)

    VastaaPoista